Hoe een humoristische act de verbinding met uw klanten kan versterken.
Een humoristische act maakt van uw klantendag of opendeur een unieke belevenis
Wanneer u de deuren van uw winkel, showroom, bedrijf of vereniging open stelt voor uw klanten, dan wil u graag zorgen voor een unieke belevenis. Een klantendag of opendeur draait immers niet alleen om de verkoop van uw product of dienst maar ook om de band met uw klant te bestendigen en versterken. Door een humoristische act, winkelanimatie of showroomanimatie in te schakelen geeft u uw klanten het signaal dat u zowel hun bezoek als hun ‘klant zijn’ erg op prijs stelt en garant wil staan voor een bijzondere klantenbeleving.
Hoe een humoristische act het ‘klant is koning’ idee op een originele manier tot leven kan brengen.
Een goede winkelanimatie of showroomanimatie is veel meer dan een of ander personage die uw klanten even snelsnelsnel aan het lachen brengt. Mits een doordachte aanpak heeft het inzetten van een goedgekozen humoristische act heel wat meerwaarde.
- Naargelang het aantal klanten dat u verwacht, kunnen u en uw medewerkers misschien niet elke klant (meteen) te woord staan. En winkelanimatie of showroomanimatie kan u hierin zonder problemen bijstaan. Een goedgekozen act zorgt immers niet alleen voor de glimlach maar ook voor een warme en welgemeende welkom.
- U verkoopt auto’s, brengt welbepaalde machines aan de man of bent gespecialiseerd in een specifieke dienst. Een professionele humoristische act kan probleemloos inspelen op uw product of dienst. Het personage zorgt niet alleen voor entertainment maar stelt zich ook op als een ambassadeur van uw merk of product.
- Tijdens de klantendag of opendeur kan een humoristische act u ook helpen bij het uitvoeren van enkele praktische taken. Het uitdelen van een productflyer of infobrochure, het onder de aandacht brengen van een bepaalde product of dienst, het doorverwijzen naar een bepaalde ruimte of persoon, het onder de aandacht brengen van uw website of social media, … een en ander is net iets leuker wanneer dit met een humoristisch sausje wordt overgoten.
- Niet alle bezoekers van uw klantendag of opendeur kennen elkaar. Dit zorgt vaak voor wat onwennigheid. Een goedgekozen personage kan zorgt er voor dat het ijs wordt gebroken en laat uw genodigden zich zowel welkom als op het gemak voelen. Met de perfecte mix van subtiele humor én pure verwonderingen kunnen zelfs uw genodigden met elkaar worden verbonden.
- Een goedgekozen winkelanimatie of showroomanimatie zorgt niet alleen voor humor maar ook voor interactie. Het deelnemen aan een korte praktische proef in ruil voor een cadeau, het afnemen van een grappige enquête, het overhandigen van een kleine surprise bij het vertrek, het zijn maar enkele voorbeelden. Een humoristische act maakt van deze interactie (en bij uitbreiden van uw klantendag of opendeur) een échte belevenis.
Geen platte onderbroekenlol, maar een stijlvolle verrassing
Uw (potentiële) klanten dienen respectvol en op een zinnige manier te worden benaderd. Een goede humoristische act kan zowel stijlvol, verrassend als positief zijn. Uw klant wil zich welkom, gewaardeerd en bijzonder voelen. Door subtiele humor met verwondering te combineren wordt de interesse van uw klanten op een natuurlijke en ongedwongen manier gewekt. Zo kan de doelstelling van het inzetten van een humoristische act tijdens een klantendag of opendeur – namelijk het creëren van een meerwaarde – perfect worden gerealiseerd.
Een verkoop levert geld op, een trouwe klant is een blijvende winst
Het inzetten van een winkelanimatie of humoristische act in uw showroom kost uiteraard geld. Geld waartegenover niet altijd een verkoop, inschrijving of anderen klantenactie staat. Het idee van return-on-investment is echter niet altijd in harde valuta te becijferen. Iemand die op een professionele manier uw klanten verrast, zich welkom en goed laat voelen en een unieke beleving creëert, zorgt hoedanook voor pure winst.